Font Size

Cpanel

zaxariudakis 24
Αντιπρόεδρος Οικονομικών Π.Ο.ΑΣ.Υ.

ΖΑΧΑΡΙΟΥΔΑΚΗΣ Αντώνης

Ανασκόπηση των οικονομικών αιτημάτων

  Θα μου επιτρέψετε κατ αρχήν να σχολιάσω τα όσα είπε ο κ. υπουργός νωρίτερα. Αν και κατέγραψε ρεαλιστικά την σκληρή πραγματικότητα που βιώνουμε καθημερινά δεν είπε κουβέντα για τo τι θα κάνει για να βελτιώσει τα πράγματα. Καλά είναι τα ευχολόγια και οι δηλώσεις στήριξης αλλά να μην ξεχνάμε ότι καμία κυβέρνηση μέχρι σήμερα δεν έχει υιοθετήσει έμπρακτα το διαχρονικό μας αίτημα να αναγνωρίσει την εργασία μας ως επικίνδυνη.

  Δυο είναι τα μείζονα θέματα του 24ου συνεδρίου μας. Η ιστορική απόφαση 2193 του ΣτΕ και ο Ν. 4281. Θα ήθελα να επισημάνω δυο τρία σημεία για την μεγαλύτερη επιτυχία μας, τουλάχιστον τα τελευταία πέντε χρόνια, που βρισκόμαστε κάτω από την επιτήρηση των δανειστών και της Τρόικας.

  Ας θυμηθούμε το κλίμα απαισιοδοξίας και κατήφειας που επικρατούσε τον Γενάρη του 2013, όταν η Ομοσπονδία κατέθετε την προσφυγή. Ελάχιστοι πίστευαν στην θετική έκβαση. Ας μην απαξιώνουμε λοιπόν την επιτυχία μας. Σεβάστηκε όμως την απόφαση η κυβέρνηση; Φυσικά και όχι. Μονόδρομος, λοιπόν, η προσφυγή στο ΕΔΣΑ και στα διοικητικά πρωτοδικεία για όσους φυσικά θέλουν να τα διεκδικήσουν.

  Πολλά ειπώθηκαν για την πρόταση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας για ένα νέο μισθολόγιο που θα αμείβει στον κατεχόμενο βαθμό. Διαμορφώθηκε σε αγαστή συνεργασία με τα μεσαία και χαμηλά στελέχη της διεύθυνσης Οικονομικών του Αρχηγείου μας. Στο ερώτημα κατά πόσον η ΠΟΑΣΥ είναι έτοιμη να το αντικρούσει, να σας θυμίσω ότι από το προηγούμενο συνέδριό μας παρουσιάσαμε διάφορα σενάρια που καλύπτουν και την περίπτωση αυτή. Είναι όμως απαράδεκτο «κάποιοι» να συμφωνούν σε μισθολόγιο στον κατεχόμενο βαθμό όταν πολύ καλά γνωρίζουν την διαφορετική βαθμολογική εξέλιξη. Πάνω σε αυτό λοιπόν το πλαίσιο επεξεργαστήκαμε και σας θέτω υπόψη πρόταση για μερική εναρμόνιση –βελτίωση του υπάρχοντος βαθμολογίου από την πλευρά των μισθολογικών δεδομένων στην κατεύθυνση άρσης των αδικιών σε σχέση με τους υπόλοιπους ένστολους και για όσο διάστημα ισχύει το σημερινό στρατιωτικό μισθολόγιο.

  Το δεύτερο θέμα του συνεδρίου αφορά στο ΤΕΑΠΑΣΑ. Βασικό αίτημα πρέπει να παραμένει η κατάργηση του Ν. 4281 και η προστασία του δημοσίου καθολικού συστήματος ασφάλισης.

  Ως μέλος στο ΔΣ του ΤΕΑΠΑΣΑ από τον Γενάρη του 2012, θα αναφερθώ επιγραμματικά στις κυριότητες παρεμβάσεις -προτάσεις μας: μεταφορά αρμοδιότητας στον υπουργό Δ.Τ., κατάργηση αναίτιων μειώσεων Ν.4093 με έκδοση Υ.Α. για εφάπαξ (καταψήφισα τα 30 έτη - αύξηση των εισφορών στους νέους ασφαλισμένους), μηχανογράφηση (π.χ. έκδοση εκκαθαριστικών συνταξιούχων από το διαδίκτυο -εξοικονόμηση 60.000€), μη χορήγηση συμπληρωματικών εφάπαξ, επέκταση Κλάδου Υγείας σε όλο το προσωπικό σε βάθος 10ετίας, χορήγηση δανείων και στους κάτω των 10 ετών Υπηρεσίας, κατάργηση Α.Ν. εξαναγκαστικής μεταφοράς αποθεματικών στην Τράπεζα της Ελλάδος κλπ.

  Το ΤΕΑΠΑΣΑ είναι ένα Ταμείο, με προβλήματα και αδυναμίες, μακροπρόθεσμα βιώσιμο, με ταμειακή ρευστότητα για τα επόμενα 20 -25 χρόνια και χωρίς να χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Αυτός είναι ο λόγος που δεν έχει μειώσει την επικουρική ή το εφάπαξ.

  Με τον 4281, η κυβέρνηση επανέρχεται και βάζει χέρι. Ο λόγος είναι προφανής. Τα 186 εκατ. των αποθεματικών καλύπτουν μεγάλο μέρος του ελλείμματος του ΕΤΕΑ ώστε να αποφύγει τις μειώσεις στους ασφαλισμένους του. Όμως για να στηρίξουμε την επιλογή αυτή, πρέπει να ξέρουμε εάν εγγυάται το κράτος το ΕΤΕΑ, με δεδομένο ότι αποτελείται από ελλειμματικά Ταμεία, εάν θα το χρηματοδοτήσει όπως από το 4% του ΦΠΑ ή από το ΑΚΑΓΕ; Κανείς όμως δεν απαντά.

  Για την Πρόνοια, η υποχρεωτική κατεύθυνση προβλέπει ότι από την 1-1-2015 εφαρμόζεται ο μαθηματικός τύπος με το εφάπαξ να είναι άθροισμα δύο τμημάτων. Το α' για τα έτη ως τις 31-12-2013 υπολογιζόμενο με τις καταστατικές διατάξεις και το β' από την 1-1-2014 και μετά, με ατομικούς λογαριασμούς. Το ποσό αυτό επαναϋπολογίζεται από τον συντελεστή βιωσιμότητας (εκδίδεται το δίμηνο της επόμενης χρονιάς από αυτήν που έχει κάποιος συνταξιοδοτηθεί). Πρακτικά για χρηματικό ποσό 50.000 € π.χ. με συντελεστή βιωσιμότητας 0,70 , το ποσό είναι 35.000. Υπάρχει όμως και άλλο πρόβλημα. Έως το 2013 εφαρμοζόταν η μείωση του Ν. 4093, δηλ. 45,46% για Α.Π. και 1,94% για την Χωρ/κή. Επομένως, το πρώτο τμήμα εξάγεται με την μείωση. Πρέπει, λοιπόν, να επαναπροσδιοριστούν τα χρονικά τμήματα, το α' έως 31-12-2014, για να αποφύγουμε τις μειώσεις και το β' από την 1-1-2015. Το τελικό ποσό όμως διαμορφώνεται από την ρήτρα αξιόμαχου. Αν λοιπόν υποθέσουμε ότι το 0,70 του συντελεστή βιωσιμότητας η ρήτρα το κάνει 0,90, (αν φυσικά είναι αριθμός και όχι μέτρο τύπου 30), αυτό το 0,20 ποιος ακριβώς θα το πληρώσει; Θα έρθει το κράτος και θα πει: «Εγώ θα σας δώσω το 0,20%», ή θα πρέπει κάποιοι μέσα από το σύστημα, αυτοί οι οποίοι πλήρωναν εισφορές, να το πληρώσουν; Είναι ένα ερώτημα το οποίο πρέπει να απαντηθεί.

  Για την δυνητική επιλογή μετατροπής σε ΝΠΙΔ να επισημάνω ότι ο θεσμός των επαγγελματικών ταμείων για την ανάπτυξη της συμπληρωματικής-επαγγελματικής ασφάλισης, εισήχθηκε με τον Ν.3029/2002, ως προαιρετική. Μέχρι σήμερα έχουν μετατραπεί από Ν.Π.Δ.Δ. σε Ν.Π.Ι.Δ. υποχρεωτικής ασφάλισης 4 Ταμεία. Ο προβληματισμός είναι μεγάλος. Είναι σίγουρο ότι δεν έχουμε όλα τα στοιχεία που χρειάζονται για να συγκρίνουμε και να αποφασίσουμε εάν μας συμφέρει.

  Κλείνοντας, θέλω να επισημάνω ότι όλοι εμείς που απαρτίζουμε τη Διοίκηση της Ομοσπονδίας στηρίξαμε τις επιλογές που έκανε το Προεδρείο της Ομοσπονδίας είτε είχαμε συμφωνήσει είτε είχαμε διαφωνήσει δεχόμενοι την απόφαση της πλειοψηφίας, έστω και αν πολλές φορές διαφωνούσαμε και μειοψηφούσαμε.

Είσαι Εδώ : ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ Ανασκόπηση των οικονομικών αιτημάτων