Δεν νομοθετεί η ΠΟΑΣΥ, αλλά η κυβέρνηση
Του ΤΟΛΙΚΑ Μιχαήλ
Πρόεδρος Δ.Σ. ΠΟΑΣΥ - Επικεφαλής Επιτροπής Κώδικα Μεταθέσεων

  Στην περίοδο της έντονης οικονομικής κρίσης που διανύουμε, η ενασχόληση και επίλυση των θεσμικών ζητημάτων του κλάδου μας, έγιναν δευτερευούσης σημασίας για την πολιτεία ακόμα κι όταν αυτά δεν έχουν κανένα οικονομικό κόστος. Όχι όμως για την Ομοσπονδία και κυρίως για τον Κώδικα Μεταθέσεων και την ανάγκη τροποποίησής του.

  Ως επικεφαλής της αρμόδιας Επιτροπής, με στενοχωρεί η αυθαίρετη και κυρίως αβάσιμη κριτική στο ότι η ΠΟΑΣΥ αδιαφορεί γι' αυτό το τόσο σοβαρό ζήτημα. Θυμίζω ότι πριν από ένα χρόνο περίπου, στο συνέδριο, είχε διανεμηθεί έντυπο, στο οποίο αποτυπώνονται εμπεριστατωμένες προτάσεις τροποποίησης του ισχύοντος Κώδικα. Των διατάξεων αυτών που επέτρεψε σε «έξυπνους» αστυνομικούς, να εκμεταλλευτούν τη χαλαρότητά τους και να πετυχαίνουν την μετακίνησή τους στον τόπο συμφερόντων τους. Σε βάρος των ευσυνείδητων συναδέλφων, που υπομονετικά περιμένουν τη σειρά τους, εγκλωβισμένοι στην επετηρίδα των αντικειμενικών μορίων. Αυτές οι προτάσεις είχαν δοθεί στην πολιτική και στη φυσική ηγεσία του Σώματος, αλλά φαίνεται η προτεραιότητα της αναδιοργάνωσης (ευτυχώς ανεπιτυχούς) της ΕΛ.ΑΣ., δεν επέτρεψε την ενασχόλησή τους με το θέμα. Διότι δεν θέλω να σκέφτομαι ότι εσκεμμένα άφηναν επί χρόνια το πρόβλημα να σέρνεται και να κακοφορμίζει, πιστεύοντας όπως κάποιοι, ότι με την μη επίλυσή του θα έπλητταν την ΠΟΑΣΥ, ωσάν να ευθυνόμαστε εμείς επειδή η κυβέρνηση δεν νομοθετεί, όπως υπαγορεύουν τα δίκαια αιτήματά μας.

  Οι διατάξεις του εντύπου, στο σύνολό τους, σκοπό έχουν να κλείσουν τα «παραθυράκια» του Κώδικα και να εξασφαλίσουν την προοπτική μετακίνησης των συναδέλφων, με δίκαιο και αξιοκρατικό τρόπο. Αναφερόμενος σε κάποιες από τις προτάσεις, θα σταθώ κυρίως:

α) στην αναγκαιότητα κατάργησης της εντοπιότητας που ισχύει ακόμη από το 1955.

β) στην τροποποίηση της Κατάστασης των υπηρεσιών δυσμενούς διαβίωσης και στην αναγκαιότητα χορήγησης μορίων στους υπηρετούντες στις υπηρεσίες της Γ.Α.Δ.Α.

γ) σίγουρα στην κατάργηση των ειδικών κατηγοριών (διάζευξη, αναπηρία γονέα και δικαστικών συμπαραστατών, επιμέλειας τέκνων κ.α.) και κάλυψη των οργανικών θέσεων μόνο μέσα από την αντικειμενική μοριοδότηση.

δ) στη μεταβολή των μορίων, μετά από υποβολή δήλωσης αλλαγής τόπου συμφερόντων και υπολογισμό αυτών, σύμφωνα με την νέα χλμ. απόσταση.

στ΄) με ποσοστιαία κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων των Δ/νσεων, τουλάχιστον 25%.

ζ) στον αναλογικό τρόπο χορήγησης μορίων στο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, σύμφωνα με τον τρόπο πρόσληψης και εκπαίδευσης αυτού.

η) στην αντιμετώπιση του φαινομένου της γρήγορης διάζευξης μετά από συνυπηρέτηση.

  Μετά και την μνημονιακή εντολή, της κατάργησης των έξι χιλιάδων επτακοσίων (6.700) κενών οργανικών θέσεων των αστυφυλάκων, ιδιαίτερη ευθύνη της πολιτικής και της φυσικής ηγεσίας της Αστυνομίας είναι η απάλειψη κάθε διάκρισης και η διασφάλιση της αντικειμενικότητας του θεσμικού πλαισίου του Κώδικα Μεταθέσεων, έτσι ώστε καμία οργανική θέση να μην καλύπτεται με πλάγιο τρόπο. Γι' αυτό και επιβάλλεται να προβεί άμεσα, στην τροποποίηση των διατάξεών του, λαμβάνοντας σίγουρα υπόψη και τις προτάσεις μας.