Τα χαμένα καύσιμα της ΕΛ.ΑΣ.

Του Αλέξανδρου Π. ΣΦΕΛΙΝΙΩΤΗ
Μέλος Δ.Σ. Π.Ο.ΑΣ.Υ.

  Σήμερα που οι κυβερνόντες καθημερινά μας ενημερώνουν πως η οικονομική κατάσταση της χώρας μας είναι ''χάλια'', που στο όνομα της ανάκαμψης της οικονομίας μας περικόπηκαν χιλιάδες προνοιακά επιδόματα συμπολιτών μας, ευπαθών κοινωνικών ομάδων και χαμηλοσυνταξιούχων, που μειώθηκαν μισθοί, εμείς που υπηρετούμε στην Ελληνική Αστυνομία που υπεστήκαμε εκτός από μειώσεις μισθού και «εκπτώσεις» στο αξιόμαχο του προσωπικού με έλλειψη αλεξίσφαιρων και υλικών απαραίτητων για την καταπολέμηση του εγκλήματος, με οχήματα «ερείπια», διαπιστώνουμε πως ακόμη και τώρα η ΚΑΤΑΣΠΑΤΑΛΗΣΗ του ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΙ. Διότι δεν μπορούμε να μιλάμε για τίποτα άλλο παρά μόνο για κατασπατάληση, σύμφωνα με όσα αναφέρω στη συνέχεια.

  Αστυνομικό Τμήμα Ασπροβάλτας Θεσσαλονίκης: Από το 2011 ανεφοδιάζονται τα οχήματά του με καύσιμα από την Θεσσαλονίκη. Απόσταση 100 χιλιόμετρα, με επιστροφή 200 χιλιόμετρα. Στα 200 χιλιόμετρα καταναλώνει το περιπολικό 16 λίτρα καυσίμων και η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ του είναι 50 λίτρα, εύκολα συμπεραίνουμε πως σε κάθε τρίτη υπηρεσία 8ώρου, οι συνάδερφοι αναγκάζονται να αφήνουν τον τομέα τους χωρίς αστυνόμευση για χρονικό διάστημα 2,5 ωρών, προκειμένου να μεταβούν για ανεφοδιασμό καυσίμων. Και δεν είναι μόνο αυτό. Η σχεδόν καθημερινή μετάβαση στη Θεσσαλονίκη συνεπάγεται μεγαλύτερη καταπόνηση των συναδέρφων και μεγαλύτερη φθορά του οχήματος με συχνότερες αλλαγές λαδιών, ελαστικών, κ.λ.π., που αφορούν την συντήρηση αυτού, με αποτέλεσμα να ξοδεύονται περισσότερα χρήματα σε σύγκριση με αυτά που θα ξοδεύονταν αν ο ανεφοδιασμός γινόταν από σημείο που υπάρχει πλησίον του τομέα του.

  Τμήμα Τροχαίας Ασπροβάλτας Θεσσαλονίκης: Ισχύει ό,τι αναφέρθηκε για το ΑΤ Ασπροβάλτας με δύο διαφορές που επιδεινώνουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση:

A. O τομέας αρμοδιότητας του Τ.Τ. Ασπροβάλτας είναι πολύ μεγαλύτερος από αυτόν του Α.Τ.

Β. Οι συνάδερφοι που εκτελούν, κυρίως τους θερινούς μήνες, υπηρεσία δικυκλιστή, μεταβαίνουν και αυτοί Θεσσαλονίκη για ανεφοδιασμό με αποτέλεσμα να απομένει στο ντεπόζιτο για περιπολία η ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ 2-3 ΛΙΤΡΩΝ και γι΄αυτόν τον λόγο κρίνεται ασύμφορη η μετάβαση και οι μοτοσυκλέτες του παραμένουν σε αχρησία.

  Mόνο για ανεφοδιασμό ΕΤΗΣΙΩΣ, για τα δύο τμήματα που εδρεύουν στην Ασπροβάλτα:

Α. Tα οχήματα διανύουν το λιγότερο 180.000 χιλιόμετρα,
Β. Ξοδεύονται 14.400 λίτρα καυσίμου,
Γ. 60 μέρες στερούνται οι πολίτες την αστυνόμευση,
Δ. 5.400 εργατοώρες Αστυνομικών αναλώνονται για τον ανεφοδιασμό.

  Αστυνομικό Τμήμα Απολλωνίας: Χιλιομετρική απόσταση από Θεσσαλονίκη 65 χλμ. Α.Τ. Καλλινδοίων: Χιλιομετρική απόσταση από Θεσσαλονίκη 55 χλμ. Α.Τ. Σοχού: Χιλιομετρική απόσταση από Θεσσαλονίκη 55 χιλιόμετρα.

  Ομοίως και τα περιπολικά οχήματα των άνω τριών Αστυνομικών Υπηρεσιών από το 2011 μεταβαίνουν για ανεφοδιασμό καυσίμων στην Θεσσαλονίκη, άρα και εδώ έχουμε μεγαλύτερη φθορά οχημάτων, άσκοπη κατανάλωση καυσίμων, καταπόνηση Αστυνομικού προσωπικού άνευ λόγου, χαμένες εργατοώρες αστυνομικών και ελλιπέστατη αστυνόμευση των τομέων αρμοδιότητας των άνω υπηρεσιών.

  Επιπλέον οι άνω 5 Αστυνομικές Υπηρεσίες έχουν όμορους τομείς αρμοδιότητας μεταξύ τους με αποτέλεσμα όταν χρειάζονται τα οχήματά τους την ίδια χρονική στιγμή ανεφοδιασμό με καύσιμα, να μένει μία τεράστια σε έκταση περιοχή χωρίς αστυνόμευση για μεγάλο χρονικό διάστημα.

  Συνεπεία των όσων αναφέρω, επιβάλλεται να βρεθεί τρόπος να ανεφοδιάζονται με καύσιμα τα οχήματα των άνω Υπηρεσιών σε σημείο εντός του τομέα τους ή πλησίον αυτού και παρόλο που προτάθηκε αυτό να γίνεται σε στρατόπεδα που βρίσκονται στους τομείς αρμοδιότητας των άνω υπηρεσιών, οι αρμόδιοι κωφεύουν και μέχρι και σήμερα απάντηση δεν δόθηκε, ούτε φυσικά και λύση.

  Γι' αυτό σας καλώ να προβείτε σε όλες τις ενέργειες στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων σας και του θεσμικού σας ρόλου.