Font Size

Cpanel

Ανακολουθία εκδιδόμενων διαταγών για τη σύνταξη υπομνημάτων οδοιπορικών εξόδων αστυνομικού προσωπικού σε σχέση με το Νόμο

poasy

Αθήνα 22 Δεκεμβρίου 2011
Αρ. Πρωτ.: 503/4/30

Προς: Τον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας
         Αντιστράτηγο κ. Νικόλαο ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ

Κοιν.: 1) Υπουργό Προστασίας του Πολίτη
              κ. Χρήστο ΠΑΠΟΥΤΣΗ
          2) Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη
              κ. Μανώλη ΟΘΩΝΑ
          3) Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη
              κ. Ελευθέριο ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
          4) Πρωτοβάθμιες Οργανώσεις

Θέμα: «Ανακολουθία εκδιδόμενων διαταγών για τη σύνταξη υπομνημάτων
           οδοιπορικών εξόδων αστυνομικού προσωπικού σε σχέση με το Νόμο»

   Κύριε Αρχηγέ,

   Με το εδάφιο α΄ της παρ. 3 της υπ' αριθ. 15234/11/1247169 από 25/10/2011 διαταγής της Δ/νσης Ελεγκτηρίου Δαπανών με θέμα «Σύνταξη και υποβολή υπομνημάτων οδοιπορικών εξόδων ένστολου προσωπικού ΕΛ.ΑΣ.» το οποίο αναφέρει «Για τα υπομνήματα που αφορούν κινήσεις μέχρι και την 14/3/2010, εφαρμόζονται οι διατάξεις του Ν. 2685/99 και της 2/72000/0022 από 18/12/2001 Κ.Υ.Α. όπως ίσχυαν και ιδιαίτερα του άρθρου 8 παρ. 1,2 εδάφια α,β,γ και άρθρο 9», επιχειρείται η μη εξόφληση οδοιπορικών εξόδων με δαπάνες διανυκτέρευσης για μετακινήσεις κάτω των 120 ή 80 χιλιομέτρων αντίστοιχα με τη δικαιολόγηση μόνο του 1/3 της δικαιούμενης ημερήσιας αποζημίωσης.
   Η ανωτέρω διαταγή παρελκυστικά παραπέμπει στο άρθρο 8 παρ. 1, παρ. 2 εδάφια α,β,γ το οποίο αναφέρει τα εξής:

Άρθρο 8
Προϋποθέσεις και δαπάνες διανυκτέρευσης
1. Διανυκτέρευση είναι η διαμονή του υπαλλήλου κατά τη διάρκεια της νύκτας στον τόπο της εκτός έδρας μετακίνησής του.
2. Η διανυκτέρευση επιτρέπεται :
α. Όταν η απόσταση από την έδρα του υπαλλήλου είναι μεγαλύτερη από εκατόν είκοσι (120) χιλιόμετρα, εφόσον κινείται με ιδιόκτητο ή υπηρεσιακό αυτοκίνητο και μεγαλύτερη από ογδόντα (80) χιλιόμετρα, όταν κινείται με συγκοινωνιακό μέσο και για μετακινήσεις στη νησιωτική Ελλάδα σε απόσταση μεγαλύτερη από είκοσι (20) ναυτικά μίλια.
β. Όταν οι υπάλληλοι υποχρεωθούν να διανυκτερεύσουν στην ύπαιθρο για αντιμετώπιση θεομηνιών, πυρκαγιών, επιδημιών, για περιπολίες ή για άλλη υπηρεσιακή ανάγκη, που επιβάλλει, λόγω της φύσεώς της, τη διανυκτέρευση στην ύπαιθρο.
γ. Όταν υπάρχει αντικειμενική αδυναμία επιστροφής, η οποία βεβαιώνεται από την οικεία αστυνομική, λιμενική ή αερολιμενική αρχή.

καθώς και στο άρθρο 9 το οποίο αναφέρει τα εξής:

Άρθρο 9
Ημερήσια αποζημίωση

1. Ημερήσια αποζημίωση είναι το χρηματικό ποσό που καταβάλλεται στον μετακινούμενο για την κάλυψη των έκτακτων εξόδων, τα οποία προκαλούνται λόγω της μετακίνησης και παραμονής του εκτός έδρας, για εκτέλεση υπηρεσίας.
Το ποσό της ημερήσιας αποζημίωσης ορίζεται σε δέκα χιλιάδες (10.000) δραχμές, ανεξάρτητα από τη θέση ή το βαθμό του μετακινουμένου.
Το ανωτέρω ποσό δύναται να αναπροσαρμόζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.
2. Η ημερήσια αποζημίωση της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού καταβάλλεται :
Α. Ολόκληρη
α. Όταν οι μετακινούμενοι διανυκτερεύουν σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του άρθρου 8 του παρόντος νόμου.
β. Όταν οι δαπάνες διανυκτέρευσης και μόνον αυτές καλύπτονται από το Δημόσιο ή Ν.Π.Δ.Δ. ή Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.).
Β. Το ένα δεύτερο (1/2) της ημερήσιας αποζημίωσης σε περίπτωση που καλύπτονται από ημιδιατροφή.
Γ. Το ένα τρίτο (1/3) της ημερήσιας αποζημίωσης δικαιούνται :
α. Για την ημέρα της επιστροφής μετά από διανυκτέρευση.
β. Οι μετακινούμενοι σε απόσταση άνω των σαράντα (40) χιλιομέτρων ή δέκα (10) ναυτικών μιλίων και επιστρέφοντες αυθημερόν στην έδρα τους, καθώς και από νησί σε νησί άνω των πέντε (5) ναυτικών μιλίων.
γ. Οι υπάλληλοι του Υπουργείου Γεωργίας, εκτός από τους υπηρετούντες στην Κεντρική Υπηρεσία, καθώς και οι υπάλληλοι των Περιφερειών και των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, που μετακινούνται σε απόσταση πάνω από είκοσι (20) και μέχρι σαράντα (40) χιλιόμετρα αποκλειστικά και μόνο για την εφαρμογή προγραμμάτων ή ελέγχων του Γεωργικού Τομέα και επιστρέφουν αυθημερόν στην έδρα τους. Η διάταξη αυτή έχει ανάλογη εφαρμογή και για τους υπαλλήλους του Οργανισμού Βάμβακος και του Εθνικού Οργανισμού Καπνού, που μετακινούνται αποκλειστικά και μόνο για την εφαρμογή προγραμμάτων έρευνας, σποροπαραγωγής, γεωργικής μέριμνας και εφαρμογών και την πραγματοποίηση των προβλεπόμενων εκάστοτε ελέγχων της αρμοδιότητάς τους.

χωρίς να κάνει καμία αναφορά στο άρθρο 33 του ιδίου Νόμου που αναφέρει τα εξής:

Αρθρο 33
Κατάργηση διατάξεων-Εναρξη ισχύος
1. Καταργούνται οι διατάξεις των άρθρων 1 έως 12 και 15 του Ν. 2346/1995 (ΦΕΚ 220 Α'), καθώς και κάθε άλλη γενική ειδική διάταξη που αντίκειται στις διατάξεις του παρόντος νόμου ή ρυθμίζει διαφορετικά τα θέματα που διέπονται από αυτόν, με την επιφύλαξη της ισχύος των ειδικών διατάξεων που ρυθμίζουν τις μετακινήσεις στο εσωτερικό του στρατιωτικού γενικά προσωπικού.
2. Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από 1.6.1999, εκτός αν διαφορετικά ορίζεται στις επί μέρους διατάξεις του.

   Σύμφωνα με το άρθρο αυτό παραμένουν σε ισχύ οι ειδικές διατάξεις που ρυθμίζουν τις μετακινήσεις στο εσωτερικό του στρατιωτικού γενικά προσωπικού.
   Αυτές οι ειδικές διατάξεις αφορούν το Π.Δ. 200/93 «Περί οδοιπορικών εξόδων εσωτερικού του στρατιωτικού προσωπικού των Ε.Δ.» και την υπ' αριθ. 2/72000/0022 από 18/12/2001 Κ.Υ.Α. η οποία εκδόθηκε έχοντας υπόψη το Π.Δ. 200/1993 και το Ν. 2685/1999.
   Το άρθρο 3 της 2/72000/0022 από 18/12/2001 Κ.Υ.Α. καθορίζει τις προϋποθέσεις δικαιολόγησης των οδοιπορικών.

Άρθρο 3
Προϋποθέσεις δικαιολόγησης οδοιπορικών
1. Τα οδοιπορικά έξοδα εκτέλεσης υπηρεσίας συνίστανται στην ημερησία αποζημίωση εκτός έδρας, στο αντίτιμο εισιτηρίου, στις δαπάνες διανυκτέρευσης και στις μικροδαπάνες ταξιδίου.
2. Για οδοιπορικών εξόδων από τους μετακινουμένους για εκτέλεση υπηρεσίας, πρέπει να συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 7 του Π.Δ. 200/93, όπως ισχύει κάθε φορά.
3. Για να τη δικαιολόγηση χαρακτηρισθεί μία περιοχή ότι υπάγεται στην τέως Διοίκηση Πρωτεύουσας και στην περιοχή Θε σ/νίκης ή ότι εξυπηρετείται με αστική συγκοινωνία, ως και για τον προσδιορισμό της χιλιομετρικής απόστασης λαμβάνονται υπόψη τα στοιχεία και οι πίνακες, που παρέχονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
   Οι προϋποθέσεις του άρθρου 7 του Π.Δ. 200/93 είναι η μετακίνηση σε απόσταση μεγαλύτερη των 15 χιλιομέτρων η οποία δεν εξυπηρετείται με αστική συγκοινωνία ώστε να δικαιολογούνται οδοιπορικά έξοδα που είναι η ημερήσια αποζημίωση, η δαπάνη διανυκτέρευσης και οι μικροδαπάνες ταξιδιού.
   Επιπλέον το άρθρο 8 της ως άνω Κ.Υ.Α.

Άρθρο 8
Ημερήσια αποζημίωση - Δαπάνες διανυκτέρευσης.
1. Το ύψος της ημερήσιας αποζημίωσης για εκτέλεση υπηρεσίας εκτός έδρας, καθώς και οι δαπάνες διανυκτέρευσης καθορίζονται με τον ισχύοντα εκάστοτε νόμο περί κάλυψης δαπανών μετακινουμένων υπαλλήλων εντός και εκτός Επικράτειας και αναπροσαρμόζονται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών. Η αποζημίωση αυτή δεν μπορεί να είναι μικρότερη ή μεγαλύτερη από το καθοριζόμενο κάθε φορά κατώτατο ή ανώτατο όριο αποζημίωσης των δημοσίων υπαλλήλων και στρατιωτικών αντίστοιχα.
2. Για την ημέρα επιστροφής η αποζημίωση υπολογίζεται στο 1/3 της δικαιουμένης. Το ίδιο ισχύει και για τους αυθημερόν επανερχομένους.
3. Ομοίως το 1/3 της δικαιούμενης ημερήσιας αποζημίωσης δικαιολογούν οι εκτελούντες υπηρεσία εκτός έδρας και επανερχόμενοι εντός του αυτού υπηρεσιακού 8ώρου (αλλαγής, βάρδιας), ανεξάρτητα αν λήγει ημερολογιακά την επόμενη ημέρα.

καθορίζει τι ισχύει από τα άρθρα 8 & 9 του Ν. 2685/99 για τους αστυνομικούς και αυτό είναι ΜΟΝΟ ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΟΣΟΥ της ημερήσιας αποζημίωσης το οποίο ανέρχεται σε 10.000 δρχ και το ποσό της διανυκτέρευσης που ανέρχεται σε 20.000 δρχ ή 18.000 δρχ ή 15.000 δρχ ή 12.000 δρχ ανάλογα της κατηγορίας, σύμφωνα με το άρθρο 4 Ν.2685/99.
    Τα άρθρα 8 & 9 Ν. 2685/99 δεν αφορούν τη χιλιομετρική απόσταση γιατί αυτή καθορίζεται για τους αστυνομικούς όπως προαναφέραμε για δικαιολόγηση οδοιπορικών άνω των 15 χιλιομέτρων και όχι άνω των 120 ή 80 χιλιομέτρων.
   Σχετικά με το πότε ισχύει το 1/3 της αποζημίωσης το διευκρινίζει το ως άνω παρατιθέμενο άρθρο ξεκάθαρα.
  Επικουρικά προς τούτο παραθέτουμε την 8001/3/425β από 03/06/2009 διαταγή της Δ/νσης Οικονομικών Α.Ε.Α. που αναφέρει τα εξής:
« Κατά τον έλεγχο υπομνημάτων οδοιπορικών εξόδων εκτός έδρας για αποσπάσεις προσωπικού διαπιστώνεται από την Διεύθυνση ελεγκτηρίου δαπανών /ΑΕΑ η υποβολή δικαιολογητικών διανυκτέρευσης για μετακινήσεις εντός του αυτού Νομού και σε μικρές σχετικά αποστάσεις (15-25 χιλιόμετρα).Οι διαπιστώ-σεις αυτές δημιουργούν εύλογα ερωτηματικά ,για το εάν διανυκτερεύει πράγματι στους τόπους απόσπασής του ή επιστρέφει στον τόπο διαμονής του ,αφού οι μικρές αποστάσεις και τα μέσα μεταφοράς καθιστούν ευχερή και αδάπανη την κίνηση αυτή».
    Άρα ισχύει η αποζημίωση για διανυκτέρευση για την άνω των 15 χιλιομέτρων απόσταση για την οποία η διαταγή θέτει προϋποθέσεις για την πιστότητα των παραστατικών. (η υποβολή υπεύθυνης δήλωσης από τους αποσπασμένους για τον τόπο διαμονής τους κατά τον χρόνο της απόσπασης δεν προβλέπεται από κανένα Νόμο ή Π.Δ. αλλά είναι «γέννημα» της γραφειοκρατίας περί δήθεν ελέγχου των δηλωμένων)


ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ 15/03/2010
ΚΑΙ ΕΝΤΕΥΘΕΝ ΣΕ Ο,ΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ

 

   Με το άρθρο 9 του Ν. 3383/2010 δεν καταργήθηκε κανέναν από όλα τα προηγούμενα άρθρα. Τροποποιήθηκε μόνο η παρ. 1 του άρθρου 7 του Π.Δ. 200/93 ως προς τη χιλιομετρική απόσταση από άνω των 15 χιλιομέτρων σε άνω των 60 χιλιομέτρων και αντικαταστάθηκε η παρ. 1 του άρθρου 8 του ίδιου Π.Δ. ως εξής:
  «1. το ύψος της ημερήσιας αποζημίωσης για εκτέλεση υπηρεσίας εκτός έδρας καθορίζεται με τον ισχύοντα εκάστοτε Νόμο περί κάλυψης δαπανών μετακινουμένων υπαλλήλων εντός και εκτός επικράτειας και αναπροσαρμόζεται με απόφαση του Υπουργού οικονομικών. »
  Κατά συνέπεια η μόνη διαφορά των δύο περιπτώσεων είναι ότι για μετακινήσεις έως 14/03/2010 η προϋπόθεση δικαιολόγησης οδοιπορικών με δαπάνες διανυκτέρευσης αφορά τα χιλιόμετρα άνω των 15, ενώ από 15/03/2010 και εντεύθεν αφορά τα χιλιόμετρα άνω των 60.

Επομένως η περίπτωση iii) του εδαφίου β. της παρ. 3 της υπ. αριθ. 15234/11/1247169 από 25/11/2011 διαταγής που αναφέρει ότι:
«Με την τροποποίηση της περίπτωσης Α', της παρ. 2 του άρθρου 8, του Ν. 2685/99, τα όρια των εκατόν-είκοσι (120) και ογδόντα (80) χιλιομέτρων σχετικά με τη δυνατότητα διανυκτέρευσης αυξάνονται σε εκατόν-εξήντα (160)χιλιόμετρα (αν κινηθεί με Ι.Χ. ή υπηρεσιακό αυτοκίνητο και εκατόν-είκοσι (120) χιλιόμετρα αν κινηθεί με συγκοινωνιακό μέσο) αντίστοιχα. Πέραν των ανωτέρω ορίων οι μετακινούμενοι δικαιολογούν ολόκληρη ημερήσια αποζημίωση μετά από διανυκτέρευση, προσκομίζοντας τα νόμιμα δικαιολογητικά, σε αντίθετη περίπτωση θα δικαιολογούν μόνο κίνηση αυθημερόν.»
καθίσταται παραπλανητική εις βάρος των οικονομικών δικαιωμάτων των συναδέλφων. (ισχύει μόνο για τους δημοσίους υπαλλήλους και όχι για τους γενικά στρατιωτικούς)

 

   Από πουθενά δεν προκύπτει είτε πριν την 14/03/2010, είτε μετά την 15/03/2010 ότι για εξόφληση ολόκληρης ημερήσιας αποζημίωσης εκτός έδρας (που δικαιολογεί τη διανυκτέρευση) προϋπόθεση είναι η χιλιομετρική απόσταση άνω των 120 – 80 χιλιομέτρων ή 160 – 120 χιλιομέτρων αντίστοιχα.

   Κύριε Αρχηγέ,

   Επειδή η επίμαχη διαταγή με τον τρόπο κατά τον οποίο συντάχθηκε οδηγεί
εύκολα σε παρερμηνείες και παρέκκλιση από τις νόμιμες διατάξεις με δυσμενή συνέπεια τη μη νόμιμη καταβολή των δικαιωμένων αποζημιώσεων εκτός έδρας, παρακαλούμε για την άμεση έκδοση ξεκάθαρης εγκυκλίου – διαταγής για την αποκατάσταση της ορθότητας τόσο των διατασσομένων όσο και των εφαρμοζομένων ώστε να αποκατασταθούν και οι περιπτώσεις εκείνες που δεν αντιμετωπίσθηκαν ως από το Νόμο ορίζεται.

ypografes-poasy

Είσαι Εδώ : Αρχική Σελίδα