Font Size

Cpanel

poasyΑθήνα 23 Ιανουαρίου 2014
Αρ. Πρωτ.: 314/2/28

Προς: Τον Υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
          κ. Νικόλαο ΔΕΝΔΙΑ
Κοιν.: 1) Πολιτικά Κόμματα
          2) Γενικό Γραμματέα Δημόσιας Τάξης
              κ. Αθανάσιο ΑΝΔΡΕΟΥΛΑΚΟ
          3) Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας
              Αντιστράτηγο κ. Νικόλαο ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ
          4) Πρωτοβάθμιες Οργανώσεις

Θέμα: «Προσλήψεις στην Ελληνική Αστυνομία»

  Κύριε Υπουργέ,

  Καθολική απαίτηση των συνέδρων του πρόσφατου 23ου Πανελλαδικού Συνεδρίου ήταν και είναι η άρση της μνημονιακής δέσμευσης για «πάγωμα» των προσλήψεων στην Αστυνομική Ακαδημία έως το 2016 και η άμεση λειτουργία των Αστυνομικών Σχολών με τους ήδη 580 επιτυχόντες κατά την διαδικασία των Πανελληνίων Εξετάσεων το εκπαιδευτικό έτος 2012- 2013, καθώς και η περαιτέρω προκήρυξη νέων προσλήψεων, ανάλογα με τα μεγάλα κενά και τις ανάγκες του Σώματος, λόγω και της μη αναπλήρωσης του μεγάλου αριθμού των συνταξιοδοτηθέντων από το 2010 και μετά.

  Το συνδικαλιστικό μας κίνημα απαιτεί να γίνει σεβαστός, ως ο μοναδικός αξιοκρατικός και αδιάβλητος τρόπος εισαγωγής στις Σχολές της Ελληνικής Αστυνομίας, ο θεσμός των Πανελλαδικών Εξετάσεων, με παράλληλη αναβάθμιση της εκπαίδευσης και αναπροσαρμογή του περιεχομένου της στις σύγχρονες αστυνομικές ανάγκες.

  Συμπληρωματικά αυτών των αιτημάτων, αλλά σε καμία περίπτωση σε δευτερεύουσα θέση, τέθηκε επίσης το μείζον ζήτημα της άμεσης αποκατάστασης της λειτουργίας των Αστυνομικών Σχολών Κομοτηνής και Ξάνθης, με την άμεση μεταφορά σε άλλο χώρο των κρατουμένων, παρανόμων μεταναστών και λειτουργία των Σχολών, ως Ανώτερων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

  Κύριε Υπουργέ,

  Το συνδικαλιστικό μας κίνημα απαιτεί τον σεβασμό του θεσμού των Πανελληνίων Εξετάσεων όσο και την αποτροπή της νόθευσης του επαγγελματικού επιπέδου του αστυνομικού δυναμικού έχοντας ως αιτιώδη βάση:

  •  τη συνεχιζόμενη υποβάθμιση της εκπαίδευσης με την χρησιμοποίηση των δοκίμων για εκτέλεση πραγματικής υπηρεσίας με μισθό κατά πολύ μικρότερο ακόμα και από αυτό του ανειδίκευτου εργάτη
  •  την υπονόμευση της «ομογενοποίησης» που είχε επέλθει προ μερικών ετών, βάζοντας τέρμα στο έωλο καθεστώς των προσλήψεων ειδικών κατηγοριών υπαλλήλων
  •  τα αρνητικά κρούσματα αστυνομικής αυθαιρεσίας τις επιχειρησιακές αστοχίες που έχουν στοιχίσει και ανθρώπινες ζωές
  •  την ανάγκη της ίδιας της κοινωνίας για μια ενιαία αστυνομική αρχή που θα λειτουργεί με σεβασμό στα δικαιώματα και τις απαιτήσεις των πολιτών κλπ.

  Δυστυχώς, ποικιλώνυμα συμφέροντα, έπεισαν προγενέστερες υμών, ηγεσίες, να διολισθήσουν σε λανθασμένες αποφάσεις, τορπιλίζοντας την ομοψυχία του Σώματος, αλλά και αυτήν την ίδια την αποτελεσματικότητά του. Ακολούθως, αντί να αποδεχθούν το από καιρό ώριμο αίτημά μας για μια ριζική αναδιάρθρωση της Ελληνικής Αστυνομίας, υιοθέτησαν αμφιλεγόμενα μοντέλα αστυνόμευσης (π.χ. διμοιρίες ΜΑΤ σε περιπολίες ή φύλαξη στόχων, δημιουργίες ομάδων και σχημάτων για εντυπωσιασμό της κοινής γνώμης κλπ). Το επίπεδο επαγγελματικής κατάρτισης των συναδέλφων ανακριτικών υπαλλήλων, όπως αυτοί αποφοιτούν από τις αστυνομικές σχολές «θυσιάστηκε» σ' αυτές τις σκοπιμότητες.

  Κύριε Υπουργέ,

  Η Ομοσπονδία μας, αντιλαμβανόμενη τις δυσλειτουργίες και τα προβλήματα που είχε προκαλέσει στο παρελθόν η εσπευσμένη ενοποίηση της Αστυνομίας Πόλεων με την Ελληνική Χωροφυλακή το 1984, απαίτησε και πέτυχε την καθιέρωση του αξιοκρατικού συστήματος εισαγωγής στις αστυνομικές σχολές, αλλά και την καθιέρωση ενός αξιόλογου εκπαιδευτικού συστήματος, που δημιουργούσε πράγματι τις προϋποθέσεις για την απόκτηση υψηλού επιπέδου αστυνομικής εκπαίδευσης.

  Το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης, το 1994 συγκεκριμένα, ανταποκρινόμενο στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής, προχώρησε με τη θέσπιση των διατάξεων του Ν. 2226/1994 στην αναμόρφωση του συστήματος κατάταξης και των παρεχόμενων σπουδών στις Σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας, καθόσον το μέχρι τότε ισχύον σύστημα, σύμφωνα και με την αιτιολογική έκθεση "... είχε εξαντλήσει τα όριά του και δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στις ανάγκες της σύγχρονης αστυνομίας, της αστυνομίας του 2.000 ....".

  Η επιτυχία όμως των εν λόγω θεσμικών μεταρρυθμίσεων υπονομεύτηκε από την πίεση μιας αναχρονιστικής αντίληψης και στροφής σε στρατιωτικού τύπου μοντέλα που ήθελε τον αστυφύλακα όχι απόλυτα καταρτισμένο επαγγελματία και καταξιωμένο ένστολο λειτουργό, αλλά απλώς πειθήνιο όργανο της εκάστοτε εξουσίας, προσκολλημένο στην εποχή της «αστυνομικής ράβδου», όπως λέχθηκε χαρακτηριστικά και στο συνέδριό μας, από διακεκριμένο καθηγητή των δοκίμων αστυφυλάκων.

  Σήμερα, λοιπόν, που η σύμπνοια και η νηνεμία στο εσωτερικό της Ελληνικής Αστυνομίας αποτελούν την πιο βασική προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία της, αρνούμαστε να πιστέψουμε ότι κάποιοι επιθυμούν την επιστροφή στο παρελθόν, τρόπους προσλήψεων και ειδικές κατηγορίες υπαλλήλων και μάλιστα κλείνοντάς τους πονηρά το μάτι ότι σε λίγα χρόνια και αυτοί θα ονομαστούν αστυφύλακες. Η εισαγωγή μέσω των Πανελληνίων απαιτεί μόχθο, ανάπτυξη προσόντων και υψηλή βαθμολογία που ανεβάζει το ποιοτικό επίπεδο των Αστυνομικών. Αστυφύλακες μπορεί να γίνονται μόνο όσοι εισέρχονται στη Σχολή μέσω των Πανελληνίων Εξετάσεων και με κατάλληλη εκπαίδευση αποκτήσουν στη συνέχεια επάξια το πτυχίο τους. Οποιαδήποτε άλλη διαδικασία συνιστά οπισθοδρόμηση, εμπαιγμό των εισερχομένων μέσω των Πανελληνίων, εξυπηρετεί άλλες σκοπιμότητες και σε κάθε περίπτωση προσκρούει σε επιστημονικά τεκμηριωμένες θέσεις για τα κριτήρια επιλογής του αστυνομικού προσωπικού.

  Εξάλλου, το προφίλ του αστυνομικού διαμορφώνεται σε μικρής ηλικίας εκπαιδευόμενους μέσα στις αστυνομικές σχολές, εκεί όπου διαπλάθονται, καλλιεργούνται και αναπτύσσονται συστήματα αξιών, τρόποι αντίληψης και σκέψης, συμπεριφοράς και νοοτροπίας, αλλά και μέθοδοι προσέγγισης της γνώσης και πληροφορίας για τα σύγχρονα αστυνομικά δεδομένα και διαρκώς μεταβαλλόμενα κοινωνικά χαρακτηριστικά της κοινωνίας των πολιτών που καλούνται να υπηρετήσουν. Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι η εργασιακή ιδεολογία, η αστυνομική συνείδηση και η αστυνομική παιδεία αποκτώνται στα αστυνομικά εκπαιδευτήρια, εκεί όπου μαθαίνονται οι γραπτοί και άγραφοι κανόνες αστυνομικής δεοντολογίας και συμπεριφοράς ή ότι η οποιαδήποτε προσπάθεια της εκ των υστέρων απόκτησής τους, με τη μορφή μετεκπαίδευσης σε σεμινάρια ολίγων εβδομάδων -αν δεν αποβαίνει μοιραία για το αστυνομικό Σώμα και για τους ίδιους τους συναδέλφους που θα πασχίζουν να αντεπεξέλθουν πλήρως στα καθήκοντά τους- θα δημιουργεί, αντί να επιλύει προβλήματα;

  Ή μήπως, τρέφει κανείς αυταπάτες ότι το αστυνομικό εκπαιδευτικό σύστημα, ιδίως με τα σημερινά του προβλήματα, είναι σε θέση να επιδράσει και να μεταβάλει παγιωμένες πλέον αντιλήψεις, αποκρυσταλλωμένες απόψεις, ριζωμένες νοοτροπίες, τυχόν στρεβλωμένες στάσεις και εμπειρίες ανθρώπων που για τον άλφα ή βήτα, σεβαστό κατά τα άλλα λόγο, αποφασίζουν οι ίδιοι είτε αναγκάζονται εξ ανάγκης να υπηρετήσουν ως αστυνομικοί την ελληνική κοινωνία;

  Κύριε Υπουργέ,

  Για όλους τους προαναφερόμενους λόγους, σας καλούμε να λάβετε σοβαρά υπόψη σας την αναγκαιότητα άμεσης λειτουργίας των Σχολών Αστυφυλάκων της Ελληνικής Αστυνομίας, απαιτώντας από την Κυβέρνηση τη διάθεση των αναγκαίων πόρων, παρέχοντας έτσι τη δυνατότητα αφενός σε όσους έχουν ήδη επιτύχει στις δοκιμασίες των Πανελληνίων Εξετάσεων να κάνουν πράξη το όνειρό τους, αφετέρου δε σε όσους επιθυμούν να συμμετάσχουν στις φετινές εξετάσεις, να συμπληρώσουν εγκαίρως τα απαιτούμενα μηχανογραφικά δελτία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

  Τα Πολιτικά Κόμματα στα οποία κοινοποιείται το παρόν έγγραφο, παρακαλούνται για τις δικές τους ενέργειες.

ypografes-poasy

Είσαι Εδώ : Αρχική Σελίδα